H ανοιχτή τιμή στα αγροτικά προϊόντα, εκβιασμός με λύτρα τον μόχθο των παραγωγών


 
Εικόνα tadmin
Εκτυπώσιμη μορφήΕκτυπώσιμη μορφή

Η ανοιχτή τιμή στα αγροτικά προϊόντα είναι η πληγή των αγροτών και παραγωγών και είναι ένα από τα προβλήματα που μαστίζουν την αλυσίδα της πρωτογενούς παραγωγής και στο επίπεδο της εμπορίας και διάθεσης.
Μια απλή εισαγωγή για να εξηγήσουμε τι συμβαίνει με την ανοικτή τιμή και αμέσως μετά η πρόταση για την λύση.


Ο Παραγωγός την στιγμή που θα συλλέξει το προϊόν θα αρχίζει την διαδικασία της πώλησης του.
Εκεί θα εμφανιστεί ο έμπορος ή ο μεσάζων για την πώληση του.
Ο Έμπορος λοιπόν θα δώσει στον παραγωγό μια τιμή με τα χαρακτηριστικά το ΑΠΟ-ΕΩΣ (από 47 έως 48 για το βαμβάκι πχ)
Αν η τιμή στο τέλος (επειδή την τιμή την καθορίζουν χρηματιστηριακές εξελίξεις) φτάσει σε ένα επίπεδο 56! Τότε ο παραγωγός παίρνει την τιμή της διαπραγμάτευσης.
Δηλαδή το από έως….(47 εως 48)

Υπάρχει αδικία? Ναι υπάρχει.
Μπορεί κάποιος να επέμβει και όπως ζητάνε οι παραγωγοί να υπάρξει ένας κανόνας?
Στην αγορά δυστυχώς δεν μπορει.
Για να μην αρχίσουμε τα περί κεφαλαίου και παγκοσμιοποίησης περνάμε στην ουσία.
Τι είναι αυτό που δεν μπορούν να καταπολεμήσουν. Την βασική αρχή της έναρξης δικτύου εμπορίας. ΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ!
Δηλαδή όποιος αποθηκεύσει μπορεί να περιμένει την καλή εξέλιξη της τιμής.
Εδώ έρχεται η πρόταση της κυβέρνησης και η πρόταση της αγοράς που λειτουργεί υπέρ των παραγωγών
ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ!
Τα ρομαντικά της ισχύς των πολλών τα ακούτε ήδη από την νέα κυβέρνηση αλλά εδώ υπάρχει η περίφημη παγίδα για το ΓΙΑΤΙ
Το γιατί είναι η πιο απλή ερώτηση αν την εντοπίσεις.
ΓΙΑΤΙ δεν αποθηκεύουν είναι το απλό ερώτημα.
Υπάρχει περίπτωση να δουλέψουν ομάδες παραγωγών αν έχουν το αβαντάζ του ‘’εμπορικού εκβιασμού’’.?
Δηλαδή αν μια ομάδα παραγωγών πει όχι στην τιμή …που θα αποθηκεύσει? Ώστε να κρατήσει το προϊόν και να κερδίσει την τελική τιμή. Και να μην υποκύψει στον εκβιασμό που μπορεί να πει ο έμπορος

Η Φώτο του ρεπορτάζ είναι σημερινή. Ένας παραγωγός ,η ίσως και έμπορος, σήμερα χρησιμοποίησε τις εγκαταστάσεις των παλιών ενώσεων που σήμερα είναι ιδιοκτησία της Πειραιώς πρώην ΑΤΕ μεταφερόμενη σε μια ένωση ΚΕΠΥΕΛ και άλλα χαριτωμένα αρχικά…
Οι ομάδες παραγωγών μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις αποθήκες?
Εδώ η απάντηση δεν υπάρχει, και αυτό στηλιτεύει το σχόλιο.
ΔΕΝ Υπάρχει απάντηση!! και αυτό είναι το πιο βλακώδες που υπάρχει ακόμη και μέσα σε κομμάτια του ΣΥΡΙΖΑ.
Σίγουρα την βλακεία αυτή δεν την υιοθετούν οι έμποροι και οι τράπεζες.

Γιατί η αποθήκευση είναι ο μοχλός πίεσης στην τιμή.
Δεν είναι κορόιδα δηλαδή οι τράπεζες που χρησιμοποιούν τις αποθήκες σε όλη την Θεσσαλία και τις θέλουν στα χέρια τους και στα χέρια των μεγαλεμπόρων.
Αυτή η εικόνα δεν είναι πρωτοεμφανιζόμενη.
Το κερδοφόρο κομμάτι ας πούμε στον αστικό οργανισμό Θεσσαλονίκης τον ήθελαν ιδιωτες. Είδατε πόσα κέρδιζαν από το δήθεν ζημιογόνο τμήμα του ΟΑΣΘ
Το ίδιο συμβαίνει και με την πρώην περιουσία της ΑΤΕ.

Πόση είναι? Είναι τεράστια και ήταν τεράστια και γιαυτό οι τότε τιμές της δεκαετίες του 80 πήγαιναν στις Ενώσεις.
Μάλιστα σε μια συνομιλία μου τότε με τον Αδαμάντιο Πεπελάση τον ιδρυτή της ΑΤΕ μου είχε εκμυστηρευτεί ότι η περιουσία σε ακίνητα, αγροτική ,γη και εξοπλισμό που διαχειρίζεται η ΑΤΕ φτάνει στο 9% σε αποτίμηση περιουσίας της Θεσσαλίας.
Ο Διαμαντής μάλιστα τότε έλεγε ότι αυτό το ποσοστό ήταν το κέρδος ενός τσιφλικά της εποχής των κολίγων
Και φοβόταν μήπως η ΑΤΕ θα περνούσε στα χέρια ενός νέου μοντέρνου τσιφλικά……
Είναι τόσο πολύ αυτο το ποσοστό? Έχει τόσο σημασία ο τομέας της αποθήκευσης και άλλων υπηρεσιών για αγροτικά προϊόντα?
Αν διασχίσεις τον Θεσσαλικό κάμπο ευτυχώς η δυστυχώς ΜΟΝΟ αυτά τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις βλέπεις.
Είναι καλό να έχεις ομάδες παραγωγών άλλα να τους έχεις έτοιμο το επόμενο στάδιο της εμπορικής βιωσιμότητας τους.
Να μην τους πείσεις να κάνουν ομάδες παραγωγών και να τους στείλεις στις αποθήκες των λύκων σαν πρόβατα…. Στους ιδιοκτήτες αυτών των πολυτίμων εργαλείων.
Είναι αδικία δε να κρατικοποιείς και να δίνεις μάχες να περάσουν στον έλεγχο του κράτους τέτοια παραδείγματα (ΟΑΣΘ)- και στον αγροτικό τομέα που ΕΞΑΓΕΙ και δεν παρέχει υπηρεσίες να αφήνεις τους παραγωγούς να το ‘’καταλάβουν’’ από μόνοι τους.
Αναρωτιέστε αν είναι τόσο απλό ώστε να το σκεφτούν η να το υλοποιήσουν. Είναι πολύ απλό δυστυχώς .Και δυστυχώς γιατί στο τομέα της ενημέρωσης βλέπουμε Μέσα ενημέρωσης που ‘’διαφημίζουν ‘’ τους καλούς εμπόρους και τις καλές τιμές!!!
ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Βαθμολογήστε το άρθρο: 
Average: 5 (1 vote)

Μεγέθυνση Κειμένου

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%