Αθλητικά - 2 μήνες 1 εβδομάδα πιο πριν
ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Υποβλήθηκε στις Τετ, 10/04/2013 - 17:10.
Εκτυπώσιμη μορφή
Κεντρικό θέμα της ομιλίας της Βουλευτή κ. Ασημίνας Σκόνδρα σε Νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών
Τα καυτά ζητήματα που καλούνται οι Δήμοι να επιλύσουν μετά τον Καλλικράτη και με μειωμένους πόρους ανέδειξε στην τοποθέτηση της στην Ολομέλεια της Βουλής, η Βουλευτής του Νομού μας Ασημίνα Σκόνδρα, απευθυνόμενη πολλές φορές στον Υπουργό Εσωτερικών κ. Στυλιανίδη, που ήταν παρόν.
Σημεία της ομιλίας της έχουν ως εξής:
«Το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει μια σειρά από θέματα, με βασικό κορμό τα ζητήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο Καλλικράτης υπήρξε ένα φιλόδοξο σχέδιο, δυστυχώς με πάρα πολλές ατέλειες. Εξ αρχής, η ΚΕΔΚΕ είχε εντοπίσει αδυναμίες του σχεδίου και προέβλεπε τα προβλήματα που θα ανέκυπταν στην πορεία εφαρμογής του.
Δήμοι, όπως ο Δήμος Αργιθέας του Νομού Καρδίτσας, δεν υπήρχε δυνατότητα να ανταποκριθεί αυτοτελώς στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει. Ορεινός, δύσβατος, με ακτίνα πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, με συνεχείς κατολισθήσεις, με ακραία καιρικά φαινόμενα, θα έπρεπε να έχει ένα στόλο μηχανημάτων και άλλους τόσους χειριστές, για να επιτελέσει το έργο του.
Μία αδυναμία που φάνηκε σε όλο το μεγαλείο της, αποτελεί ο χωροταξικός σχεδιασμός. Στην ουσία δεν υπήρξε σχεδιασμός. Έγινε απλή συνένωση Δήμων. Δημιουργήσαμε στη Καρδίτσα τον Δήμο «Λίμνης Πλαστήρα» και αφήσαμε παραλίμνια χωριά να ανήκουν στο Δήμο Καρδίτσας και να απέχουν 40 και πλέον χιλιόμετρα από την έδρα τους. Τα λάθη που είχαν γίνει στον χωροταξικό του Καποδίστρια ακλούθησαν και τον Καλλικράτη.
Το νομοσχέδιο σήμερα δίνει διέξοδο στους Δήμους, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του Καλλικράτη, ενώ δρομολογούνται οι αλλαγές που θα βοηθήσουν στο νοικοκύρεμα των ΟΤΑ. Όλα τα παραπάνω γίνονται βεβαίως υπό το πρίσμα των δεσμεύσεων της χώρας μας, όπως αποτυπώνονται στο Μεσοπρόθεσμο. Θα σταθώ σε κάποια σημεία του νομοσχεδίου.
1. Η Κυβέρνησης εξορθολογίζει τις δαπάνες των ΟΤΑ. Υπάρχει άραγε κανείς που να έχει αντίρρηση σε αυτό; Θυμίζω, ότι κατά το 2012 προέκυψαν διάφορες επείγουσες ανάγκες που χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν από το Υπουργείο Εσωτερικών, αφού οι Δήμοι αδυνατούσαν. Αυτά τα χειρίστηκε το Υπουργείο με τρόπο τέτοιο που διασφαλίστηκε η απρόσκοπτη λειτουργία των ΟΤΑ, χωρίς να υπάρξουν αρνητικές συνέπειες για τους πολίτες.
Από 1/1/2013, θα περιέρχονταν στους δήμους 203 αρμοδιότητες χωρίς όμως τους απαραίτητους πόρους, το προσωπικό και την προετοιμασία. Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα; Θα βρισκόμασταν απέναντι σε μια ολοκληρωτική κατάρρευση των Δήμων. Αυτό θέλουμε;
Έρχεται σήμερα το Υπουργείο και εισάγει μία ουσιαστική λύση μέσα από την ευελιξία. Ποια είναι αυτή; Όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι έτοιμη, τότε αυτομάτως θα της μεταφέρεται η αρμοδιότητα. Όταν κρίνουν οι δήμαρχοι μαζί με το Υπουργείο, ότι υπάρχουν οι πόροι και υπάρχει και το ανθρώπινο δυναμικό, τότε να γίνεται η μεταφορά.
2. Ρυθμίζεται η πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και την σύναψη συμβάσεως μίσθωσης έργου. Πρόκειται για παραγωγικές προσλήψεις στους Δήμους, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των Δήμων. Δεν καταλαβαίνω το κακό τις ρυθμίσεις αυτής που βλέπει η Αντιπολίτευση.
3. Το ζήτημα της αντιμισθίας των Αντιδημάρχων. Εδώ κύριε Υπουργέ, πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τα στοιχεία της Κ.Ε.Δ.Ε. που αναφέρουν, ότι πλέον οξύνεται το πρόβλημα για όσους Αντιδημάρχους δεν δικαιούνται αντιμισθίας και δεν λαμβάνουν ουδεμία αποζημίωση, αφού οδηγούνται στην ουσία σε παραίτηση. Και να σας πω κύριε Υπουργέ; Δεν χρειάζεται να μας του πει η ΚΕΔΕ. Το αντιλαμβανόμαστε όλοι πολύ καλά. Δεν μπορεί ο αιρετός να ασκεί τα καθήκοντα του σωστά και αποτελεσματικά, και ταυτόχρονα να βρίσκεται αλλού για να εξασφαλίζει τα προς το ζην.
Επίσης, η κατάργηση της αποζημίωσης των Προέδρων των Δημοτικών Διαμερισμάτων έχει δημιουργήσει πολύ σοβαρά προβλήματα, αφού οι Πρόεδροι χωρίς αυτά τα ελάχιστα χρήματα δεν είναι σε θέση πλέον να καλύψουν ούτε τις μετακινήσεις τους.
Προσωπικά θέλω να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου. Θα υπάρξουν δημοτικές εκλογές και δεν θα υπάρχουν υποψήφιοι, όχι γιατί δεν θα υπάρχουν πρόθυμοι πολίτες να προσφέρουν, αλλά γιατί θα πρέπει να εργάζονται για να ζήσουν. Και τα δύο αυτά θέματα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Κύριε Υπουργέ, πρέπει να τα δείτε.
4. Θησέας και ΕΣΠΑ. Είναι γνωστό, ότι σχεδόν 8 στους 10 Δήμους έχουν ολοκληρώσει τα έργα του προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ. Στους υπόλοιπους υπάρχει ανάγκη ολοκλήρωσης των δράσεων. Ρυθμίζεται λοιπόν η απένταξή τους από το ΘΗΣΕΑΣ και η ένταξή τους στο ΕΣΠΑ.
5. Σύσταση του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Δήμων. Αποτελεί ένα κρίσιμο άρθρο. Ακούστηκε έντονη κρητική από την Αντιπολίτευση ότι αυτός ο θεσμός καταργεί την αυτοτέλεια των Δήμων. Δεν είναι έτσι, κυρίες και κύριοι. Η δημιουργία ενός μηχανισμού, που έγκαιρα θα διαπιστώνει ότι ένας Φορέας ξεφεύγει από τις οικονομικές του δυνατότητες δεν μπορεί παρά να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, που η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να το αξιοποιήσει. Ο προληπτικός έλεγχο εκτέλεσης ενός προϋπολογισμού δεν πρέπει να δαιμονοποιείται. Δηλαδή, ότι στοχεύει στην βελτίωση και την αποδοτικότητα, εσείς θα το βαφτίζετε «κακό»; Έτσι κάνατε και με την αξιολόγηση του προσωπικού, έτσι κάνετε και στον έλεγχο δαπανών; Τι λύση προτείνετε; «Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δίνετε;»
Θεωρώ καινοτόμα, σωστή και δίκαιή την πρωτοβουλία του Υπουργού, να εισάγει κάτι εντελώς νέο για τα ελληνικά δεδομένα: την απτή επιβράβευση, με επιπλέον χρηματοδότηση, για όσους Δήμους εκτελούν σωστά τον προϋπολογισμό, έχουν χρηστή διαχείριση και ανταποκρίνονται με υπευθυνότητα στις αρμοδιότητες τους. Αυτό αποτελεί ουσιαστικό κίνητρο, είναι μέτρο αναπτυξιακό αλλά εισάγει και νέο ήθος στην άσκηση πολιτικής.
Τέλος, να αναφερθώ στον συμψηφισμό των οφειλών των Δήμων προς το Κράτος, όπου δίδεται μια παράταση μέχρι τον Ιουνίου για να επιτρέψουμε και άλλους Δήμους να ενταχθούν στην λογική του συμψηφισμού. 31 Δήμοι ήδη έχουν ρυθμίσει τα χρέη τους, τα έχουν συμψηφίσει και ωφελούνται περίπου 54 εκατομμύρια. Θετικό λοιπόν, ότι όποιοι Δήμοι το επιθυμούν, μπορούν να μπουν και να τακτοποιήσουν με αυτό τον τρόπο τις οφειλές τους.
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι.
Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι εκείνη η εξουσία που βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη. Είναι εκείνη η εξουσία που καλείται να δώσει λύσεις άμεσα, πολλές φορές χωρίς να υπάρχει προηγούμενο, χωρίς θεσμικό πλαίσιο, χωρίς νόμο, κανονισμό και με πενιχρά μέσα. Το λέω μετά λόγου γνώσεως, γιατί υπηρέτησα 8 χρόνια στην Αυτοδιοίκηση της Καρδίτσας. Γνωρίζουμε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχει χτυπηθεί από τη δημοσιονομική συγκυρία. Έχει χάσει πάνω από το 50% των πόρων. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντα της εφαρμόζοντας παράλληλα κοινωνική πολιτική σε καθημερινή βάση. Γιʼαυτό, της αξίζουν χίλιοι έπαινοι.
Πέρυσι, ο Υπουργός Εσωτερικών έπρεπε να καλύψει ένα έλλειμμα 350 εκατομμυρίων που δεν είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό και που θα οδηγούσε στην κατάρρευσή 74 δήμων στη χώρα. Παράλληλα έπρεπε να πληρωθούν 420 εκατομμύρια σε προνοιακά επιδόματα καρκινοπαθών που εκκρεμούσαν από το Φεβρουάριο. Σε αυτά προσθέστε άλλα 80 εκατομμύρια για τη θέρμανση των σχολείων, 150 εκατομμύρια στους μεταφορείς των μαθητών, τους απλήρωτους υπάλληλους του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι», που αποτελούν μοναδικό στήριγμα σε 80.000 γέροντες και σε άτομα με αναπηρία σε όλη τη χώρα και τέλος τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που ξεπερνούσαν το ένα δισεκατομμύριο
Αυτά όλα, κυρίες και κύριοι, αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά, από μία Κυβέρνηση 7 μηνών, που εξ αρχής είχε και έχει έναν στόχο: να μείνει όρθια η Χώρα. Άρα να μείνουν όρθιες, τόσο η Δημόσια Διοίκηση όσο και η Αυτοδιοίκηση. Αντιμετωπίζονται οι αδυναμίες του Καλλικράτη και ενισχύεται η δυνατότητα απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ από τους Δήμους. Δρομολογείται η εξυγίανση των οικονομικών των ΟΤΑ και η αύξηση της αποτελεσματικότητας τους. Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, σας καλώ να υπερψηφίσετε το παρόν νομοσχέδιο.»
Τα καυτά ζητήματα που καλούνται οι Δήμοι να επιλύσουν μετά τον Καλλικράτη και με μειωμένους πόρους ανέδειξε στην τοποθέτηση της στην Ολομέλεια της Βουλής, η Βουλευτής του Νομού μας Ασημίνα Σκόνδρα, απευθυνόμενη πολλές φορές στον Υπουργό Εσωτερικών κ. Στυλιανίδη, που ήταν παρόν.
Σημεία της ομιλίας της έχουν ως εξής:
«Το παρόν νομοσχέδιο ρυθμίζει μια σειρά από θέματα, με βασικό κορμό τα ζητήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ο Καλλικράτης υπήρξε ένα φιλόδοξο σχέδιο, δυστυχώς με πάρα πολλές ατέλειες. Εξ αρχής, η ΚΕΔΚΕ είχε εντοπίσει αδυναμίες του σχεδίου και προέβλεπε τα προβλήματα που θα ανέκυπταν στην πορεία εφαρμογής του.
Δήμοι, όπως ο Δήμος Αργιθέας του Νομού Καρδίτσας, δεν υπήρχε δυνατότητα να ανταποκριθεί αυτοτελώς στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει. Ορεινός, δύσβατος, με ακτίνα πολλών δεκάδων χιλιομέτρων, με συνεχείς κατολισθήσεις, με ακραία καιρικά φαινόμενα, θα έπρεπε να έχει ένα στόλο μηχανημάτων και άλλους τόσους χειριστές, για να επιτελέσει το έργο του.
Μία αδυναμία που φάνηκε σε όλο το μεγαλείο της, αποτελεί ο χωροταξικός σχεδιασμός. Στην ουσία δεν υπήρξε σχεδιασμός. Έγινε απλή συνένωση Δήμων. Δημιουργήσαμε στη Καρδίτσα τον Δήμο «Λίμνης Πλαστήρα» και αφήσαμε παραλίμνια χωριά να ανήκουν στο Δήμο Καρδίτσας και να απέχουν 40 και πλέον χιλιόμετρα από την έδρα τους. Τα λάθη που είχαν γίνει στον χωροταξικό του Καποδίστρια ακλούθησαν και τον Καλλικράτη.
Το νομοσχέδιο σήμερα δίνει διέξοδο στους Δήμους, που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του Καλλικράτη, ενώ δρομολογούνται οι αλλαγές που θα βοηθήσουν στο νοικοκύρεμα των ΟΤΑ. Όλα τα παραπάνω γίνονται βεβαίως υπό το πρίσμα των δεσμεύσεων της χώρας μας, όπως αποτυπώνονται στο Μεσοπρόθεσμο. Θα σταθώ σε κάποια σημεία του νομοσχεδίου.
1. Η Κυβέρνησης εξορθολογίζει τις δαπάνες των ΟΤΑ. Υπάρχει άραγε κανείς που να έχει αντίρρηση σε αυτό; Θυμίζω, ότι κατά το 2012 προέκυψαν διάφορες επείγουσες ανάγκες που χρειάστηκε να αντιμετωπιστούν από το Υπουργείο Εσωτερικών, αφού οι Δήμοι αδυνατούσαν. Αυτά τα χειρίστηκε το Υπουργείο με τρόπο τέτοιο που διασφαλίστηκε η απρόσκοπτη λειτουργία των ΟΤΑ, χωρίς να υπάρξουν αρνητικές συνέπειες για τους πολίτες.
Από 1/1/2013, θα περιέρχονταν στους δήμους 203 αρμοδιότητες χωρίς όμως τους απαραίτητους πόρους, το προσωπικό και την προετοιμασία. Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα; Θα βρισκόμασταν απέναντι σε μια ολοκληρωτική κατάρρευση των Δήμων. Αυτό θέλουμε;
Έρχεται σήμερα το Υπουργείο και εισάγει μία ουσιαστική λύση μέσα από την ευελιξία. Ποια είναι αυτή; Όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι έτοιμη, τότε αυτομάτως θα της μεταφέρεται η αρμοδιότητα. Όταν κρίνουν οι δήμαρχοι μαζί με το Υπουργείο, ότι υπάρχουν οι πόροι και υπάρχει και το ανθρώπινο δυναμικό, τότε να γίνεται η μεταφορά.
2. Ρυθμίζεται η πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και την σύναψη συμβάσεως μίσθωσης έργου. Πρόκειται για παραγωγικές προσλήψεις στους Δήμους, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των Δήμων. Δεν καταλαβαίνω το κακό τις ρυθμίσεις αυτής που βλέπει η Αντιπολίτευση.
3. Το ζήτημα της αντιμισθίας των Αντιδημάρχων. Εδώ κύριε Υπουργέ, πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τα στοιχεία της Κ.Ε.Δ.Ε. που αναφέρουν, ότι πλέον οξύνεται το πρόβλημα για όσους Αντιδημάρχους δεν δικαιούνται αντιμισθίας και δεν λαμβάνουν ουδεμία αποζημίωση, αφού οδηγούνται στην ουσία σε παραίτηση. Και να σας πω κύριε Υπουργέ; Δεν χρειάζεται να μας του πει η ΚΕΔΕ. Το αντιλαμβανόμαστε όλοι πολύ καλά. Δεν μπορεί ο αιρετός να ασκεί τα καθήκοντα του σωστά και αποτελεσματικά, και ταυτόχρονα να βρίσκεται αλλού για να εξασφαλίζει τα προς το ζην.
Επίσης, η κατάργηση της αποζημίωσης των Προέδρων των Δημοτικών Διαμερισμάτων έχει δημιουργήσει πολύ σοβαρά προβλήματα, αφού οι Πρόεδροι χωρίς αυτά τα ελάχιστα χρήματα δεν είναι σε θέση πλέον να καλύψουν ούτε τις μετακινήσεις τους.
Προσωπικά θέλω να κρούσω τον κώδωνα του κινδύνου. Θα υπάρξουν δημοτικές εκλογές και δεν θα υπάρχουν υποψήφιοι, όχι γιατί δεν θα υπάρχουν πρόθυμοι πολίτες να προσφέρουν, αλλά γιατί θα πρέπει να εργάζονται για να ζήσουν. Και τα δύο αυτά θέματα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Κύριε Υπουργέ, πρέπει να τα δείτε.
4. Θησέας και ΕΣΠΑ. Είναι γνωστό, ότι σχεδόν 8 στους 10 Δήμους έχουν ολοκληρώσει τα έργα του προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ. Στους υπόλοιπους υπάρχει ανάγκη ολοκλήρωσης των δράσεων. Ρυθμίζεται λοιπόν η απένταξή τους από το ΘΗΣΕΑΣ και η ένταξή τους στο ΕΣΠΑ.
5. Σύσταση του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Δήμων. Αποτελεί ένα κρίσιμο άρθρο. Ακούστηκε έντονη κρητική από την Αντιπολίτευση ότι αυτός ο θεσμός καταργεί την αυτοτέλεια των Δήμων. Δεν είναι έτσι, κυρίες και κύριοι. Η δημιουργία ενός μηχανισμού, που έγκαιρα θα διαπιστώνει ότι ένας Φορέας ξεφεύγει από τις οικονομικές του δυνατότητες δεν μπορεί παρά να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, που η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται να το αξιοποιήσει. Ο προληπτικός έλεγχο εκτέλεσης ενός προϋπολογισμού δεν πρέπει να δαιμονοποιείται. Δηλαδή, ότι στοχεύει στην βελτίωση και την αποδοτικότητα, εσείς θα το βαφτίζετε «κακό»; Έτσι κάνατε και με την αξιολόγηση του προσωπικού, έτσι κάνετε και στον έλεγχο δαπανών; Τι λύση προτείνετε; «Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μη δίνετε;»
Θεωρώ καινοτόμα, σωστή και δίκαιή την πρωτοβουλία του Υπουργού, να εισάγει κάτι εντελώς νέο για τα ελληνικά δεδομένα: την απτή επιβράβευση, με επιπλέον χρηματοδότηση, για όσους Δήμους εκτελούν σωστά τον προϋπολογισμό, έχουν χρηστή διαχείριση και ανταποκρίνονται με υπευθυνότητα στις αρμοδιότητες τους. Αυτό αποτελεί ουσιαστικό κίνητρο, είναι μέτρο αναπτυξιακό αλλά εισάγει και νέο ήθος στην άσκηση πολιτικής.
Τέλος, να αναφερθώ στον συμψηφισμό των οφειλών των Δήμων προς το Κράτος, όπου δίδεται μια παράταση μέχρι τον Ιουνίου για να επιτρέψουμε και άλλους Δήμους να ενταχθούν στην λογική του συμψηφισμού. 31 Δήμοι ήδη έχουν ρυθμίσει τα χρέη τους, τα έχουν συμψηφίσει και ωφελούνται περίπου 54 εκατομμύρια. Θετικό λοιπόν, ότι όποιοι Δήμοι το επιθυμούν, μπορούν να μπουν και να τακτοποιήσουν με αυτό τον τρόπο τις οφειλές τους.
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι.
Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι εκείνη η εξουσία που βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη. Είναι εκείνη η εξουσία που καλείται να δώσει λύσεις άμεσα, πολλές φορές χωρίς να υπάρχει προηγούμενο, χωρίς θεσμικό πλαίσιο, χωρίς νόμο, κανονισμό και με πενιχρά μέσα. Το λέω μετά λόγου γνώσεως, γιατί υπηρέτησα 8 χρόνια στην Αυτοδιοίκηση της Καρδίτσας. Γνωρίζουμε ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχει χτυπηθεί από τη δημοσιονομική συγκυρία. Έχει χάσει πάνω από το 50% των πόρων. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντα της εφαρμόζοντας παράλληλα κοινωνική πολιτική σε καθημερινή βάση. Γιʼαυτό, της αξίζουν χίλιοι έπαινοι.
Πέρυσι, ο Υπουργός Εσωτερικών έπρεπε να καλύψει ένα έλλειμμα 350 εκατομμυρίων που δεν είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό και που θα οδηγούσε στην κατάρρευσή 74 δήμων στη χώρα. Παράλληλα έπρεπε να πληρωθούν 420 εκατομμύρια σε προνοιακά επιδόματα καρκινοπαθών που εκκρεμούσαν από το Φεβρουάριο. Σε αυτά προσθέστε άλλα 80 εκατομμύρια για τη θέρμανση των σχολείων, 150 εκατομμύρια στους μεταφορείς των μαθητών, τους απλήρωτους υπάλληλους του προγράμματος «βοήθεια στο σπίτι», που αποτελούν μοναδικό στήριγμα σε 80.000 γέροντες και σε άτομα με αναπηρία σε όλη τη χώρα και τέλος τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που ξεπερνούσαν το ένα δισεκατομμύριο
Αυτά όλα, κυρίες και κύριοι, αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά, από μία Κυβέρνηση 7 μηνών, που εξ αρχής είχε και έχει έναν στόχο: να μείνει όρθια η Χώρα. Άρα να μείνουν όρθιες, τόσο η Δημόσια Διοίκηση όσο και η Αυτοδιοίκηση. Αντιμετωπίζονται οι αδυναμίες του Καλλικράτη και ενισχύεται η δυνατότητα απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ από τους Δήμους. Δρομολογείται η εξυγίανση των οικονομικών των ΟΤΑ και η αύξηση της αποτελεσματικότητας τους. Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, σας καλώ να υπερψηφίσετε το παρόν νομοσχέδιο.»
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια