Αθλητικά - 2 μήνες 2 εβδομάδες πιο πριν
ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΜΙΧΑΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Υποβλήθηκε στις Τρί, 01/10/2013 - 15:10.
Εκτυπώσιμη μορφή
Ερώτηση σχετικά με την υποβάθμιση σχολικών μονάδων που τις καταδικάζει σε αργό θάνατο κατέθεσε πρόσφατα ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Μιχαλάκης. Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης
20/09/2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
ΤΟΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΣΕ ΑΡΓΟ ΘΑΝΑΤΟ
Ο νομός Καρδίτσας έζησε -στα πλαίσια των μνημονιακών πολιτικών και υποχρεώσεων– κατά το σχολικό έτος 2011-12 τη λαίλαπα συγχωνεύσεων- καταργήσεων σχολικών μονάδων που αποψίλωσε τον σχολικό χάρτη της, αφήνοντας τα μισά από τα σχολεία που λειτουργούσαν.
Φέτος με πρόσχημα και πάλι τον οικονομικό εξορθολογισμό μπαίνουν στο στόχαστρο της μνημονιακής πολιτικής σχολικές μονάδες που είχαν επιζήσει ή προέκυψαν από τη διαδικασία συγχωνεύσεων –καταργήσεων. Η απόφαση για λειτουργική υποβάθμιση των δημοτικών σχολείων του Σταυρού, της Μαγούλας, του Καλλιφωνίου, του Βλοχού και του Μακρυχωρίου αποτελεί καινούργιο χτύπημα για τη δημόσια Παιδεία στον νομό και έχει προκαλέσει αναστάτωση και αγανάκτηση στις τοπικές κοινωνίες που δέχτηκαν το κλείσιμο των σχολείων των χωριών τους με την υπόσχεση ότι έτσι τα παιδιά τους θα έχουν καλύτερη και ποιοτικότερη εκπαίδευση, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει, όσο φιλότιμα κι αν προσπαθήσει ο δάσκαλος, όταν γίνεται συνδιδασκαλία διαφορετικών τάξεων.
Η απόφαση ισοδυναμεί με αργό θάνατο για τα σχολεία αυτά, καθότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωσή τους, διότι αρκετοί είναι οι γονείς που θα αναζητήσουν αλλού σχολική μονάδα που να καλύπτει με επάρκεια τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών τους. Θα ερημώσει ακόμη περισσότερο η ελληνική περιφέρεια, εάν δεν εξασφαλίζεται από την πολιτεία η με ίσους όρους με τα παιδιά των αστικών κέντρων μόρφωση των παιδιών των αγροτικών οικογενειών. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει, όταν ο κόσμος λόγω της ανεργίας και της οικονομικής κρίσης θέλει να φύγει από τα αστικά κέντρα και να γυρίσει πίσω, όπως επιβεβαιώνεται κι από τις εγγραφές στα μητρώα νέων αγροτών. Με ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει αυτό, όταν καθημερινά συρρικνώνονται δομές, (ιατρεία, αστυνομία, ΕΛΤΑ) στην ελληνική περιφέρεια και ούτε καν σχολείο δεν θα υπάρχει; Έτσι θα επιτευχθεί η αποκέντρωση και η ανάπτυξη της ελληνικής υπαίθρου;
Ενδεικτικά αναφέρεται το δημοτικό σχολείο Μαγούλας που εξυπηρετεί τις ανάγκες 47 μαθητών της Μαγούλας και των περιφερειακών ενοτήτων Μαγουλίτσας και Κρανιάς (μετά την κατάργηση των εκεί σχολικών μονάδων). Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σχολείο με εργαστήρια και βιβλιοθήκη που υλοποιεί πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η υποβάθμισή του από 6/θέσιο σε 4/θέσιο που είναι εις βάρος της ποιότητας των μαθημάτων, ενώ δεν είναι δυνατή η λειτουργία έτσι ούτε του ολοήμερου σχολείου, προκάλεσε την αντίδραση γονέων και μαθητών με συνέπεια το κουδούνι να μη χτυπήσει ούτε για τον αγιασμό και το σχολείο να παραμένει κλειστό.
Επειδή η υποβάθμιση των προαναφερθέντων σχολικών μονάδων έχει δραματικές κοινωνικές κι εκπαιδευτικές επιπτώσεις ενισχύοντας τις ανισότητες στην εκπαίδευση, αυξάνοντας τη σχολική διαρροή και το μαρασμό και ερήμωση της υπαίθρου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Προτίθεται να ακυρώσει την απόφαση υποβάθμισης των δημοτικών σχολείων του Σταυρού, της Μαγούλας, του Καλλιφωνίου, του Βλοχού και του Μακρυχωρίου του νομού Καρδίτσας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νίκος Μιχαλάκης
Γελαλής Δημήτρης
Μπόλαρη Μαρία
Κανελλοπούλου Μαρία
20/09/2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
ΤΟΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΣΕ ΑΡΓΟ ΘΑΝΑΤΟ
Ο νομός Καρδίτσας έζησε -στα πλαίσια των μνημονιακών πολιτικών και υποχρεώσεων– κατά το σχολικό έτος 2011-12 τη λαίλαπα συγχωνεύσεων- καταργήσεων σχολικών μονάδων που αποψίλωσε τον σχολικό χάρτη της, αφήνοντας τα μισά από τα σχολεία που λειτουργούσαν.
Φέτος με πρόσχημα και πάλι τον οικονομικό εξορθολογισμό μπαίνουν στο στόχαστρο της μνημονιακής πολιτικής σχολικές μονάδες που είχαν επιζήσει ή προέκυψαν από τη διαδικασία συγχωνεύσεων –καταργήσεων. Η απόφαση για λειτουργική υποβάθμιση των δημοτικών σχολείων του Σταυρού, της Μαγούλας, του Καλλιφωνίου, του Βλοχού και του Μακρυχωρίου αποτελεί καινούργιο χτύπημα για τη δημόσια Παιδεία στον νομό και έχει προκαλέσει αναστάτωση και αγανάκτηση στις τοπικές κοινωνίες που δέχτηκαν το κλείσιμο των σχολείων των χωριών τους με την υπόσχεση ότι έτσι τα παιδιά τους θα έχουν καλύτερη και ποιοτικότερη εκπαίδευση, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει, όσο φιλότιμα κι αν προσπαθήσει ο δάσκαλος, όταν γίνεται συνδιδασκαλία διαφορετικών τάξεων.
Η απόφαση ισοδυναμεί με αργό θάνατο για τα σχολεία αυτά, καθότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωσή τους, διότι αρκετοί είναι οι γονείς που θα αναζητήσουν αλλού σχολική μονάδα που να καλύπτει με επάρκεια τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών τους. Θα ερημώσει ακόμη περισσότερο η ελληνική περιφέρεια, εάν δεν εξασφαλίζεται από την πολιτεία η με ίσους όρους με τα παιδιά των αστικών κέντρων μόρφωση των παιδιών των αγροτικών οικογενειών. Και μάλιστα αυτό συμβαίνει, όταν ο κόσμος λόγω της ανεργίας και της οικονομικής κρίσης θέλει να φύγει από τα αστικά κέντρα και να γυρίσει πίσω, όπως επιβεβαιώνεται κι από τις εγγραφές στα μητρώα νέων αγροτών. Με ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει αυτό, όταν καθημερινά συρρικνώνονται δομές, (ιατρεία, αστυνομία, ΕΛΤΑ) στην ελληνική περιφέρεια και ούτε καν σχολείο δεν θα υπάρχει; Έτσι θα επιτευχθεί η αποκέντρωση και η ανάπτυξη της ελληνικής υπαίθρου;
Ενδεικτικά αναφέρεται το δημοτικό σχολείο Μαγούλας που εξυπηρετεί τις ανάγκες 47 μαθητών της Μαγούλας και των περιφερειακών ενοτήτων Μαγουλίτσας και Κρανιάς (μετά την κατάργηση των εκεί σχολικών μονάδων). Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σχολείο με εργαστήρια και βιβλιοθήκη που υλοποιεί πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η υποβάθμισή του από 6/θέσιο σε 4/θέσιο που είναι εις βάρος της ποιότητας των μαθημάτων, ενώ δεν είναι δυνατή η λειτουργία έτσι ούτε του ολοήμερου σχολείου, προκάλεσε την αντίδραση γονέων και μαθητών με συνέπεια το κουδούνι να μη χτυπήσει ούτε για τον αγιασμό και το σχολείο να παραμένει κλειστό.
Επειδή η υποβάθμιση των προαναφερθέντων σχολικών μονάδων έχει δραματικές κοινωνικές κι εκπαιδευτικές επιπτώσεις ενισχύοντας τις ανισότητες στην εκπαίδευση, αυξάνοντας τη σχολική διαρροή και το μαρασμό και ερήμωση της υπαίθρου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
Προτίθεται να ακυρώσει την απόφαση υποβάθμισης των δημοτικών σχολείων του Σταυρού, της Μαγούλας, του Καλλιφωνίου, του Βλοχού και του Μακρυχωρίου του νομού Καρδίτσας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νίκος Μιχαλάκης
Γελαλής Δημήτρης
Μπόλαρη Μαρία
Κανελλοπούλου Μαρία
Βαθμολογήστε το άρθρο:
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια