Παραμεγδόβια επαρχιακή οδός Καρδίτσας - Αγρινίου.Υπόμνημα για την ολοκλήρωση υπογράφουν 42 πρόεδροι Συλλόγων και Κοινοτήτων, οι Σύλλογοι των χωριών Νεράϊδας Καρδίτσας και Μαυρομμάτας Ευρυτανίας

Μήνυμα σφάλματος

  • Notice: Undefined index: textsize στην textsize_increase() (γραμμή 68 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/textsize/includes/textsize.block.inc).
  • The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
  • Deprecated function: Function create_function() is deprecated στην geo_filter_obfuscate() (γραμμή 149 του /var/www/vhosts/karditsaportal.gr/httpdocs/sites/all/modules/geo_filter/geo_filter.module).
 
Εικόνα tadmin
Εκτυπώσιμη μορφήΕκτυπώσιμη μορφή

Με  αφορμή  το νέο Υπόμνημα της 25.6.18… που υπογράφουν 42 πρόεδροι Συλλόγων και Κοινοτήτων, οι  Σύλλογοι  των  χωριών  Νεράϊδας  Καρδίτσας  και  Μαυρομμάτας  Ευρυτανίας, θέλουν  να  πούν  δυο  λόγια  για  το  δρόμο  αυτό  που  όλος  ο  κόσμος  πρέπει  να  γνωρίζει.   


 
    Ο  Παραμεγδόβιος  είναι  ένας  δρόμος  αφάνταστα  τεράστιας  σημασίας. Όχι  μόνο  για τα  χωριά, τους  δήμους  των  Νομών  Καρδίτσας & Ευρυτανίας  και  των  Περιφερειών  Θεσσαλίας  και  Στερεάς  αλλά  γενικότερα  του  Ελληνικού  Κράτους  και  της  Εθνικής  Οικονομίας  μας.

   Ενώνει  στην  κυριολεξία  την  νοτιοδυτική  με  την  βορειοανατολική  Ελλάδα. Είναι  η  πιο  σύντομη  διαδρομή  από  Αγρίνιο - Πάτρα - Μεσολόγγι - Ναύπακτο - Αστακό  να  πάει  κάποιος  στην  Καρδίτσα - Τρίκαλα - Βόλο - Λάρισα - Θεσσαλονίκη. Με  όλες  τις  γύρω  πρωτεύουσες  νομών  έχει  καλή  οδική  πρόσβαση  η  Καρδίτσα  εκτός  από  αυτή  προς  Αγρίνιο. Αυτό  και  μόνο  δεν  πρέπει  να  κάνει  το  αίτημα  πιο  επιτακτικό;

   Ονομάστηκε (από  τον  αείμνηστο  Χαρίλαο  Τρικούπη) Παραμεγδόβιος  γιατί  η  φυσική  του  χάραξη  είναι  κατά  μήκος  του  ποταμού  Μέγδοβα (Ταυρωπού).
   Η  συνολική  απόσταση  μεταξύ  Καρδίτσας  και  Αγρινίου  είναι  160  χλμ. (ακριβώς 159,90  χλμ.) εκ  των  οποίων  όλα  είναι  ασφαλτοστρωμένα  εκτός  από  ένα  μικροσκοπικό (συγκριτικά  με  το  σύνολο) κομμάτι  μόλις  18  χλμ. μεταξύ  Νεράϊδας  - Μαυρομμάτας  και  φυσικά  η  Γέφυρα  Μέγδοβα  που  έπρεπε  ήδη  να  είχε  γίνει  εδώ  και  χρόνια!

   Από  την  Καρδίτσα  μέχρι  το  Αγρίνιο  θα  συναντήσουμε  σήμερα  έναν  και  μόνο  έναν  αυχένα  υψομέτρου  μόλις  1.000 μ. που  με  την  κατασκευή  στο  μέλλον  ενός  μικρού  τούνελ  μπορεί  να  πέσει  στα  700  μ. υψόμετρο. Όλο  το  υπόλοιπο  κομμάτι  του  είναι  κατά  μήκους  του  ποταμού  όπως  κυλάνε  τα  νερά  του.

   Τι  έγινε  ως  τώρα: 
    Από  μικρά  παιδιά, όχι  μόνο  εμείς  αλλά  και  οι  πατεράδες  και  οι  παππούδες  μας, θυμόμαστε  να  έρχονται  κατά  διαστήματα  μηχανικοί  και  να  μετράνε, καρφώνοντας  κι  από  ένα  καρφί  στους  βράχους. Όλες  οι  πέτρες  από  τη  Νεράϊδα  ως  το  ποτάμι  είναι  γεμάτες  με  τέτοια  καρφιά – σημάδια  χαράξεων  του  Παραμεγδόβιου. Όλοι  οι  παραμεγδόβιοι, ιδιαίτερα  μετά  το  1960  που  οι  αμαξιτοί  δρόμοι  έφτασαν  μέχρι  τα  χωριά  μας, ζητούσαμε  και  ζητάμε  την  ολοκλήρωση  του  Παραμεγδόβιου. Κατ’ αρχήν, σε  πρώτη  φάση  ως  απλή  επαρχιακή  οδό  και  στη  συνέχεια  αφού  η  κίνηση  θα  είναι  μεγάλη  είμαστε  βέβαιοι  πως  η  πολιτεία  θα  αναγκαστεί  να  τον  αναβαθμίσει  σε  σύγχρονο  αυτοκινητόδρομο.
Αυτή  τη  στιγμή  όμως  προέχει  η  κατασκευή  των 18  εναπομεινάντων  χλμ. και  η  κατασκευή  της  γέφυρας  ώστε  να  υπάρξει  πρόσβαση. Να  αρθεί  ο  αποκλεισμός  που  μας  έχει  επιβληθεί  από  τον  Ιούνιο  του  1949  όταν  ο  Στρατός  ανατίναξε  το  θρυλικό  Μέγα  Γεφύρι  της  Σπινάσας.
    Τα  υπομνήματα  και  οι  ενέργειες  από  τους  Συλλόγους  των  παραμεγδόβιων  χωριών  είναι  αμέτρητα. Ενδεικτικά  θα  αναφέρουμε  μερικά  από  όσα  έγιναν  από  τη  δεκαετία  του  1990  μέχρι  σήμερα.
 
   ● Το  1998 (9.8.98) έγινε  Ημερίδα  στην  πλατεία  Νεράϊδας  με  τη  συμμετοχή  Βουλευτών, Νομαρχών, Δημάρχων, Προέδρων, Συλλόγων  και  πλήθους  κόσμου. Αποφασίστηκε  να  συγκροτηθεί  μια  επιτροπή  απ’ τους  3 νομούς, η  οποία  να  πάει  στο  ΥΠΕΧΩΔΕ  ώστε  να  ενταχθεί  το  έργο  στο  Β’ ΚΠΣ. Η  είδηση  για  την  επιτυχημένη  αυτή  ημερίδα  ήταν  τότε  πρωτοσέλιδη  στις  εφημερίδες  της  Καρδίτσας.
  ● Στις  23.11.1998  σε  σχετική  ερώτηση  στη  Βουλή  του  τότε  βουλευτή  Ευρυτανίας  Α. Παναγιωτόπουλου  το  ΥΠΕΧΩΔΕ  απαντάει  με  το  υπ. αρ. πρωτ. 366/18.12.98  έγγραφο  που  λέει  πως  για  γέφυρα & δρόμο  θα  εξεταστεί  η  δυνατότητα  υλοποίησής  τους  από  το  Γ’ ΚΠΣ  και  για  το λόγο  αυτό  έχει  ζητηθεί  η  χρηματοδότηση  των σχετικών  μελετών.
  ● Φθινόπωρο  2000 το  Περιφερειακό  Συμβούλιο  Θεσσαλίας  (Περ/χης  Γ. Καρατζιώτης) αποφασίζει  να  δοθούν  450  εκατ. δρχ. για  τη  χρηματοδότηση  των  μελετών. 
 ● Άνοιξη  2001  ο  τότε  Περ/χης  Στερεάς  Β. Έξαρχος  ανακοινώνει  ότι  δημοπρατήθηκε  ήδη  η  μελέτη  του  τμήματος  Μαυρομμάτα – όρια  νομού, με  πίστωση  100  εκατ. δρχ. και  ότι  η  Περιφέρεια  Θεσσαλίας  έχει  διαθέσει  200  εκατ. δρχ  για  τη  σύνταξη  των  μελετών  Νεράϊδα – Γέφυρα  Μέγδοβα  (και  για τη  γέφυρα).
 ● Στις  8.3.2001  το  Περιφερειακό  Συμβούλιο  Θεσσαλίας  αποφασίζει, μεταξύ  άλλων, την  ένταξη  στο  Γ’ ΠΕΠ  των  μελετών  του  Παραμεγδόβιου  με  πίστωση 200 εκατ. δρχ.
  ● Στις  16.1.2004  ο  βουλευτής  Καρδίτσας  Β. Τσιλίκας  μας  κοινοποιεί  ένα  έγγραφο (αρ. πρωτ. 2782/ΔΕ-144/16.1.2004) το  οποίο  λέει  πως  με  απόφαση  του  Υφυπουργού  Οικονομίας & Οικονομικών  Χρ. Πάχτα, (ύστερα  από  αίτημα του  προαναφερόμενου  βουλευτή), εγκρίνεται  πίστωση  235.000  ευρώ  για  την  κατασκευή  της  γέφυρας. Συγκεκριμένα  ονομάζει  το  έργο: «Κατασκευή  γέφυρας  οδού  Νεράϊδας – Μαυρομμάτας», προϋπολογισμός  235.000  ευρώ  και  η  ένταξη  είναι  στο  ΣΑΕΠ 017, με  Κωδικό 2004ΕΠ01700000. (αρ. πρωτ. 2782/ΔΕ-144/16.1.2004).
  ● Το  φθινόπωρο  2004, αφού  πέρασε  και  το  καλοκαίρι  και  δεν  βλέπαμε  να  προχωράει  τίποτα, ο βουλευτής  Καρδίτσας  Ν. Σαλαγιάννης  έκανε  μια  σχετική  ερώτηση  στη  Βουλή, ρωτώντας  το  γιατί  δεν  έγινε  ακόμα  η  γέφυρα. Στην  ερώτηση  απαντάει  ο  Υπουργός  Οικονομίας & Οικονομικών, με  το  υπ. αρ. πρωτ. 43857/ΔΕ/25.11.2004  έγγραφο  λέγοντας  πως  τα  χρήματα  υπάρχουν  αλλά  δεν  ζητήθηκαν  γιατί  η  Νομαρχία  Καρδίτσας  δεν  ετοίμασε  τις  μελέτες. Φορέας  υλοποίησης  της  γέφυρας  είναι  λέει  η  Νομαρχία  Καρδίτσας.
  ● Στις  αρχές  του  2006 (20.1.2006) βλέποντας  να  μην  προχωράει  τίποτα  στέλνουμε  ένα  Υπόμνημα  Διαμαρτυρίας  με  πλήθος  υπογραφών  προς  Υπουργούς, Βουλευτές, Περιφερειάρχες, Νομάρχες, Δημάρχους  όπου  αναφέροντας  όλα  τα  προαναφερόμενα  ζητούσαμε να γίνει  επειγόντως  η  γέφυρα.
  ● Στις  30.1.2006  ο  βουλευτής  Καρδίτσας  Ντ. Ρόβλιας  κάνει  ερώτηση  στη  Βουλή  αναφέροντας  όσα  λέγαμε  εμείς  στο  Υπόμνημα  Διαμαρτυρίας. Στην  ερώτηση  απαντάει  ο  αρμόδιος Υφυπ. Εσωτερικών  Α. Νάκος  με  το  υπ. αρ. πρωτ. 10001/21.2.2006  έγγραφο    που λέει  πως  θα  ανατεθεί  νέα  μελέτη  εντός  του  2006  και  η  σύνταξή  της  θα  περατωθεί  έως  το  τέλος  του  2007.
  ● Το  Φεβρουάριο  του  2006  η  Περιφέρεια  Θεσσαλίας  απαντώντας  στο  Υπόμνημά  μας  λέει  πως  στις  22.12.2005  διατέθηκαν  με  απόφαση  του  Περιφερειακού  Συμβουλίου  άλλες  200.000  ευρώ   γιατί  το  προηγούμενο  ποσό  δεν  ήταν  αρκετό.
  ● Στις  19.5.2006  η  Περιφέρεια  Θεσσαλίας  απαντώντας  σε  άλλο  Υπόμνημα  λέει  πως  έχει  ανατεθεί  και  εκπονείται  πλήρης  τεχνική  μελέτη  των  8  χλμ.  τμήματος  και  της  Γέφυρας  προϋπ/μού  586.940 ευρώ  χρηματοδοτούμενη  από  την  ΣΑΜΠ 006 /3.
  ● Το  καλοκαίρι  του  2006  επισκεπτόμενος  προεκλογικά  την  Νεράϊδα  ο  υποψήφιος (τότε) Νομάρχης  Φ. Αλεξάκος  και  (τότε) Δ/ντής  Τεχνικών  Υπηρεσιών Ν. Καρδίτσας είπε  σε  σχετική  ερώτηση  πως η  μελέτη  της  γέφυρας  υπάρχει  στη  Νομαρχία  Καρδίτσας, είναι  έτοιμη.
  ● Στις  8.6.2007 έγινε  η  σημαντικότατη  συνάντηση  στη  θέση  που  θα  γίνει  η  Γέφυρα  των  2  Νομαρχών (Καρδίτσας & Ευρυτανίας), 5  Δημάρχων, μηχανικών, φορέων  και  πλήθους  κόσμου, όπου  αποφασίστηκε  ο  δρόμος  να  γίνει  στην  υπάρχουσα  χάραξη, ως  Επαρχιακή  Οδός, και  οι  μελέτες (δρόμου  & γέφυρας) να  τελειώσουν  σύντομα  μέχρι  το  τέλος  του  έτους  2007  ώστε  να  ενταχθεί  το  έργο  στο  ΕΣΠΑ. Μέχρι  τότε  τα  μελετητικά  γραφεία  έκαναν  ατέλειωτες  μελέτες  για  αυτοκινητόδρομο  τύπου  «Εγνατίας».
  ●  Από  το  καλοκαίρι  του  2007  άρχισαν  να  ανεβαίνουν  τακτικά  οι  μηχανικοί  και  να  μετράνε  για  τις  νέες  μελέτες  του  επαρχιακού  πλέον  δρόμου. Χωρίς  όμως  δυστυχώς  κι  αυτές  να  έχουν  τελειωμό.
  ● Στις  5.11.2008  βλέποντας  όλοι  να  μην  τελειώνουν  οι  μελέτες, οι  τότε  Δήμαρχοι  Ιτάμου, Βίνιανης, Φραγκίστας  και  Φουρνάς  στέλνουν  κοινό  Υπόμνημα (αρ. πρωτ. 4156/5.11.2008), καλώντας  τους  αρμοδίους  να  παρέμβουν  ώστε  να  παραδοθούν  οι  μελέτες  το  συντομότερο  δυνατόν  για  να  ενταχθεί  το  έργο  στο  ΕΣΠΑ.
  ● Στις  21.1.2009  οι  Σύλλογοι  Νεράϊδας  και  Μαυρομμάτας  στέλνουν  νέο  Υπόμνημα  προς  τους  αρμοδίους  για  να  τελειώσουν  οι  μελέτες  οι  οποίες (σύμφωνα  με  το  χρονοδιάγραμμα) έπρεπε  να  είχαν  τελειώσει  από  το  Δεκέμβριο  του  2007!!!
   ● Στις  15.3.2009  ο  τότε  Υφυπ. Οικονομίας & Οικονομικών  Α. Μπούρας  εγκρίνει  πίστωση  500.000 €  για  να  τελειώσουν  οι  μελέτες  του  τμήματος.
   ● Τον  Μάρτιο  του  2010  η  Νομαρχία  Ευρυτανίας  πρότεινε  για  το  ΕΣΠΑ  μεταξύ  των  άλλων  έργων  και  το  τμήμα  Μαυρομμάτα – Νεράϊδα  με  προϋπολογισμό  12.000.000 €.
   ● Στις  13.3.2010  οι  βουλευτές  Παφίλης, Σκυλλάκος  και  Μωραΐτης  κάνουν  ερώτηση  στη  Βουλή  για  την  επείγουσα  κατασκευή  της  Γέφυρας  Μέγδοβα του Παραμεγδόβιου.
   ● Στις  27.3.2010  η  τότε  Περιφερειάρχης  Θεσσαλίας  Κ. Γερακούδη  σε  περιοδεία  της  στην  περιοχή  μας  επισκέπτεται  τη  Νεράϊδα  και  βλέπει  η  ίδια  από  κοντά  το  τελευταίο  εναπομείναν  τμήμα  του  Παραμεγδόβιου  αναγνωρίζοντας  την  σημαντικότητά  του.
   ● Στις  27.5.2010  μας  κοινοποιείται  έγγραφο (με  αρ. πρωτ. 2678/73465/27.5.2010), με  το  οποίο  οι  2  Περιφέρειες (Θεσσαλίας  &  Στερεάς  Ελλάδας) εγκρίνουν  την  Προμελέτη  Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων  του  έργου.
   ● Στις  20.6.2010  με  πρωτοβουλία  του  τότε  Δημάρχου  Ιτάμου  Βασίλη  Τσαντήλα (και  τη  συμμετοχή  Νομαρχών, Δημάρχων, Μηχανικών, φορέων  και  πλήθους  κόσμου)  πραγματοποιείται  σημαντικότατη  Ημερίδα  στην  Νεράϊδα, όπου  η  μηχανικός  της  Περιφέρειας  Θεσσαλίας  Β. Πετσιά  είπε  στην  εισήγησή  της (αφήνοντάς  μας  εμβρόντητους)  πως  για  να  τελειώσουν  οι  μελέτες  θέλουν  κι  άλλα  χρήματα  και  αν  αυτά  δοθούν  αυτές  θα  είναι  έτοιμες  τον  Δεκέμβριο  του  2011. Ο  τότε  Νομάρχης  Καρδίτσας  Φ. Αλεξάκος  στην  εισήγησή  του  είπε  πως  για  να  μπορέσει  το  έργο  να  ενταχθεί  στο  ΕΣΠΑ  οι  μελέτες πρέπει  να  τελειώσουν  το  αργότερο  μέχρι  το  Πάσχα  του  2011. Έτσι  συμφωνήθηκε  εκεί  και  ζητήθηκε  να  είναι  τουλάχιστον  έτοιμες  μέχρι  το  Πάσχα  του  2011  οι  μελέτες  της  Γέφυρας  Μέγδοβα  ώστε  να  χρηματοδοτηθεί  αυτή  ξεχωριστά.
   Στην  Ημερίδα  αυτή  η  μηχανικός  Β. Πετσιά  είπε  επίσης  πως  ο  προϋπολογισμός  κατασκευής  του  μελετώμενου  έργου  από  Νεράϊδα  έως  Γέφυρα  Μέγδοβα  μήκους  8  χλμ.  είναι  ύψους  15.000.000 € (14.300.000 € για  το  δρόμο  και  700.000 € για  τη  Γέφυρα). Η  γέφυρα  είπε  πως  μελετάται  για  40 μ. μήκος  και  7  μ. πλάτος. Αναφερόμενη  δε  στην  πορεία  των  μελετών  είπε  πως  μέχρι  τον  Ιούνιο  του  2010, είχαν  τελειώσει: οι  Προμελέτες  και  τα  Περιβαλλοντικά, οι  Αναγνωριστική  Μελέτη  Οδοποιΐας, η  Αναγνωριστική  Γεωλογική  Μελέτη, η  Προκαταρκτική  Μελέτη  της  Γέφυρας  Μέγδοβα, η  Μελέτη  της  Επαρχιακής  Οδού  μέχρι  το  στάδιο  της  Προμελέτης  και  τέλος  είπε  πως  πρόσφατα (27.5.2010) εγκρίθηκε  από  τις  2  Περιφέρειες  η  Προμελέτη  Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων.
   ● Στις  12.10.2010  σε  συνάντηση  που  είχαν  την  Λάρισα  ο  Υφυπ. Υποδομών  Γ. Μαγκριώτης, η  Περιφερειάρχης  Θεσσαλίας  Κ. Γερακούδη  και  ο  Νομάρχης  Καρδίτσας  Φ. Αλεξάκος  ανακοινώθηκε  ότι: «ο  Υφυπουργός  αναγνώρισε  την  μεγάλη  σημασία  του  Παραμεγδόβιου  και  υποσχέθηκε  την  ένταξή  του  για  χρηματοδότηση  στα  Τομεακά  Προγράμματα  του  Υπουργείου  Υποδομών, μετά  την  ολοκλήρωση  των  μελετών  που  συντάσσουν  οι  2  Περιφέρειες. Την  είδηση  είχαν  τότε  πρωτοσέλιδο  οι  εφημερίδες  Καρδίτσας  και  Ευρυτανίας  με  τίτλους  όπως: «Ελπίδες  για  Παραμεγδόβιο», «Φώς  στο  τούνελ  για  Παραμεγδόβιο», κ.λ.π.
  ● Στις  27.10.2010  σε  επίσκεψή  του  στο  Καρπενήσι  ο  Υφυπ. Υποδομών Γ. Μαγκριώτης  είπε: «το  τμήμα  Μαυρομμάτα – όρια  νομών  του  Παραμεγδόβιου, μελετάται  από  την  Περιφέρεια  Στερεάς  Ελλάδας  και  οι  μελέτες  θα  ολοκληρωθούν  σε  12  μήνες  (δηλ. έως  Οκτώβριο  2011)  και  ο  χρόνος  κατασκευής  του  έργου  θα  είναι  3  χρόνια. Το  Υπουργείο  Υποδομών  σε  συνεργασία  με  την  Περιφέρεια  Στερεάς  Ελλάδας  θα  χρηματοδοτήσει  την  κατασκευή  του  έργου.
 ● Στις 27.1.2011 Υπόμνημα για τη Γέφυρα έστειλε ο Δημοτικός Σύμβουλος Καρδίτσας Βασίλης Τσαντήλας με δύο ερωτήματα: «Χρηματοδότηση 300.000 ευρώ για την κατασκευή Γέφυρας στο Μέγδοβα ποταμό» και  «Το μελετητικό γραφείο να παραδώσει τη μελέτη άμεσα».
  ● Απρίλιος 2011 (16.4 έως 20.4) οι εφημερίδες Καρδίτσας και Ευρυτανίας δημοσίευσαν το χρονικό από το 1998 και μετά που τους στείλαμε.
  ● Στις  20.4.2011  επισκέφθηκε  την  Περιφέρεια  Θεσσαλίας  ο  Δημοτικός  Σύμβουλος  Β. Τσαντήλας  ζητώντας  ενημέρωση  για  την  γέφυρα  και  το  τμήμα  Νεράϊδα – Μαυρομμάτα.
  ● Στις  23.5.2011  ο  βουλευτής  Καρδίτσας  Σπύρος Ταλιαδούρος  κάνει  ερώτηση  στη  Βουλή  ρωτώντας  τον  Υπουργό  ΥΠΟΜΕΔΙ  εάν  προτίθεται  να  χρηματοδοτήσει  το  τελευταίο  εναπομείναν  τμήμα  Νεράϊδα – Μαυρομμάτα  και  τη  Γέφυρα  του  Παραμεγδόβιου.
  ● Στις  2.6.2011  το  ΥΠΟΜΕΔΙ  δια  του  Υφυπουργού  Γ. Μαγκριώτη  απαντάει  στην  ερώτηση  λέγοντας  πως  μέχρι  τις  30.6.2011  θα  παραδοθεί  η  μελέτη  της  Γέφυρας  Μέγδοβα  και  θα  επιδιωχθεί  η  ένταξη  κατασκευής  τόσο  της  Γέφυρας  όσο  και  του  τμήματος  Νεράϊδα – Μαυρομμάτα  σε  χρηματοδοτικό  πρόγραμμα  μετά  την  ολοκλήρωση  των  μελετών.
  ● Στις  29.7.2011  ο  Δημοτικός  Σύμβουλος  Καρδίτσας  Βασίλης Τσαντήλας  επισκέφθηκε  πάλι  την  Περιφέρεια  Θεσσαλίας  ζητώντας  ενημέρωση  για  τα  προαναφερόμενα  Γέφυρα και  δρόμο.
  ● Στις  4.8.2011 ο  Περιφερειακός  Σύμβουλος  Θεσσαλίας  Φώτης Αλεξάκος  σε  επίσκεψή  του  στη  Νεράϊδα  και  σε  συζήτηση  που  ανοίξαμε  για  το  αν  τελείωσε  πράγματι (σύμφωνα  με  την  απάντηση  του  Υπουργείου) η  μελέτη  της  Γέφυρας, πήρε μπροστά  μας  τηλέφωνο  την  αρμόδια  μηχανικό  της  Περιφέρειας  Θεσσαλίας  η  οποία  είπε  πως όχι  μόνο  δεν  τελείωσε  αλλά  θα  τελειώσει  το  Πάσχα  του  2012, αφήνοντάς  μας  και  πάλι  ενεούς.
  ● Στις  15.11.2011  ο  Δημοτικός  Σύμβουλος  Καρδίτσας  Βασίλης Τσαντήλας  δίνοντας  μια  συνέντευξη  τύπου  στην  ΤΕΔΚ  για  τα  έργα  του  Νομού  Καρδίτσας  μεταξύ  άλλων  είπε  και  για  τον  Παραμεγδόβιο  και  σύμφωνα  με  πρόσφατη  ενημέρωση (3.11.2011) που  είχε  από  την  Περιφέρεια  Θεσσαλίας  πως  για  να  τελειώσουν  οι  μελέτες  απαιτούνται  άλλες  200.000 €. Κάνοντας  ταυτοχρόνως  δημόσια  πρόταση  να  γίνει  μια  σύσκεψη – ημερίδα  με  τη  συμμετοχή  όλων  των  εμπλεκομένων  για  την  Γέφυρα  Μέγδοβα  και  τον  Παραμεγδόβιο.
 ● Στις 29.2.2012 συζητήθηκε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας και αποφασίστηκε το μήκος της να είναι 50 μ.
 ● Στις 7.4.2012 έγινε Ημερίδα για την Γέφυρα Μέγδοβα και τον Παραμεγδόβιο σε αίθουσα της Π. Ε. Καρδίτσας.
 ● Στις 10.5.2012 στην Περιφέρεια Στερεάς συζητήθηκε το θέμα του παραμεγδόβιου και η Επιτροπή Περιβάλλοντος ψήφισε θετικά για το έργο: «Μ.Π.Ε. Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Αγρινίου».
 ● Στις 20.6.2012 ανέβηκαν στη θέση της γέφυρας μηχανικοί για τις τελικές μετρήσεις. Ήταν δύο μηχανικοί (των ιδιωτικών μελετητικών γραφείων) και ένας γεωτρυπανιστής, στον οποίον έδειξαν τις δύο θέσεις όπου θα στηθούν τα βάθρα της γέφυρας για να ξεκινήσουν γεωτρήσεις ώστε να τελειώσει η μελέτη.
● Στις 31.6.2012 ήρθε το γεωτρύπανο και δουλεύοντας για μια εβδομάδα έκανε 4 γεωτρήσεις – τρύπες, βάθους 20 μέτρων έκαστη, στις προαναφερόμενες θέσεις.
● Στις 2.9.2013 το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας… Αποφασίζει Θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Μελέτη επαρχιακής οδού Καρδίτσας - Αγρινίου» σχετικά με τις αναμενόμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον από την κατασκευή και τη λειτουργία του.
 ● Στις 9.1.2014 ο βουλευτής Καρδίτσας Σπύρος Ταλιαδούρος έκανε ερώτηση στη Βουλή για τον Παραμεγδόβιο και την Γέφυρα Μέγδοβα.
 ● Στις 3.2.2014 ήρθε η απάντηση του Υπ. Ανάπτυξης στην ερώτηση Ταλιαδούρου που λέει… Σε απάντηση της ανωτέρω Ερώτησης με αρ. πρωτ. 5271/9.1.2014, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε συνέχεια της συνεργασίας που είχαμε με την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Θεσσαλίας σας ενημερώνουμε ότι το αίτημα χρηματοδότησης του έργου της Επαρχιακής Οδού Καρδίτσας – Αγρινίου, μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί για ένταξη στην αντίστοιχη πρόσκληση της ΕΔΑ Θεσσαλίας. Σημειώνουμε ωστόσο ότι, έργα υποδομών αυτής της κλίμακας είναι πλέον ορθό να αποτελούν αντικείμενο προτεραιότητας και χρηματοδότησης των Περιφερειακών Αρχών.
● Στις Σεπτέμβριος 2014 η εφημερίδα μας «Τα Χρονικά της Νεράϊδας Δολόπων» έστειλε έγγραφο με ερωτήματα στην Π. Ε. Καρδίτσας ρωτώντας πού βρίσκονται οι Μελέτες της Γέφυρας.
● Στις 3.10.2014 ήρθε η απάντηση από την Π. Ε. Καρδίτσας που λέει σχετικά πως…  «Η μελέτη «Ε. Ο. Καρδίτσας - Καρπενησίου (Αγρίνιο)» εκπονείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας, η σύμβαση υπογράφθηκε στις 24-11-2004 με οικονομικό αντικείμενο 586.940,57 € με ΦΠΑ και περιλαμβάνει το οδικό τμήμα από το τέλος του οικισμού Νεράϊδας μέχρι τη γέφυρα στον ποταμό Μέγδοβα μήκους 8 χλμ. και τη γέφυρα στον ποταμό Μέγδοβα μήκους 52 μ. Αναμένεται η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Μετά την έγκρισή τους θα ακολουθήσει η έγκριση της προμελέτης της γέφυρας και η οριστική μελέτη οδοποιΐας και στη συνέχεια θα εκπονηθεί η οριστική μελέτη της γέφυρας και των προσβάσεων αυτής μήκους 1 χλμ. Σημειώνουμε δε, ότι από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εκπονείται η μελέτη οδοποιΐας μέχρι τη γέφυρα στον ποταμό Μέγδοβα.
● Στις 17.10.2014 στη συνάντηση των φορέων μας στη Νομαρχία ζητήθηκαν εξηγήσεις για το πρακτικό του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας (αρ. πρωτ. 1428/14/30.08.2013) με το οποίο εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Μελέτη επαρχιακής οδού Καρδίτσας - Καρπενησίου». Πάνω σε αυτό η Διευθύντρια τεχνικών έργων κ. Τσέλιου είπε πως ναί, ισχύει το πρακτικό αυτό, το ξέρουμε αλλά εκκρεμούν ακόμα πολλές εγκρίσεις κι άλλων μελετών οι οποίες αναφέρονται στην προαναφερόμενη απάντηση.
● Στις αρχές Δεκεμβρίου 2014 δημοσιεύτηκε η είδηση πως έγινε η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων για την Επαρχιακή Οδό Νεράϊδα – Μαυρομμάτα. Η επόμενη μελέτη που είναι έτοιμη να εγκριθεί (αλλά ακόμα δεν εγκρίθηκε) είναι η Προμελέτη της Γέφυρας Μέγδοβα.
  ● Στις 3.12.2014 στις εφημερίδες της Καρδίτσας δημοσιεύτηκε η εξής είδηση: «Υπογράφηκε από τη Γ. Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, Καλλιόπη Γερακούδη, η έγκριση των Περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Επαρχιακή οδός Καρδίτσας – Καρπενησίου (Αγρινίου)» στην Π. Ε. Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας και στην Π. Ε. Ευρυτανίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
  ● Στις 6.5.2015 είχαμε επίσκεψη μηχανικών στη θέση της σχεδιαζόμενης Γέφυρας Μέγδοβα.
  ● Τον Οκτώβριο 2015 η εφημερίδα μας «Τα Χρονικά της Νεράϊδας Δολόπων» έστειλε (πάλι) έγγραφο με ερωτήματα στην Π. Ε. Καρδίτσας ρωτώντας πού βρίσκονται οι Μελέτες της Γέφυρας.
  ● Στις 2.12.2015 ήρθε η απάντηση από την Π. Ε. Καρδίτσας όπου σε συνημμένο έγγραφο της Περιφέρειας Θεσσαλίας (έγγραφο Δ.Τ.Ε. με αρ. πρωτ. 6113/2.12.2015) αναφέρεται πως τελείωσαν επιτέλους οι μελέτες της Γέφυρας. Καταλήγοντας πως «…καθίσταται πλέον εφικτή η δημοπράτησή της…».
    ● Στις 21.12.2016 συνάντηση φορέων με περιφερειάρχη Στερεάς, με πρωτοβουλία της Ε.Α.Χ. για την κατασκευή της Γέφυρας Μέγδοβα και την ολοκλήρωση του Παραμεγδόβιου.
● Στις 21.2.2017 εστάλη Υπόμνημα όλων των Συλλόγων του τόπου μας, από τη Ραχούλα μέχρι τη Βίνιανη και απ’ τη Φουρνά μέχρι το Καροπλέσι, προς τους αρμοδίους, με αίτημα επιτακτικό να μπεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης η σημαντικότατη Γέφυρα Μέγδοβα του δρόμου Καρδίτσας – Αγρινίου, της οποίας οι μελέτες είναι έτοιμες και το έργο είναι ώριμο για δημοπράτηση.
  ● Στις 26.4.2017 η εφημερίδα της Καρδίτσας «Νέος Αγών» δημοσίευσε άρθρο, τονίζοντάς το στην πρώτη σελίδα με τίτλο «Μια γέφυρα 60 μέτρων στερεί τη σύνδεση της Καρδίτσας με το Αγρίνιο»… Το άρθρο έγραψε ο δημοσιογράφος Γιάννης Κολλάτος.
● Στις 4.5.2017 η εφημερίδα της Καρδίτσας «Νέος Αγών» δημοσίευσε πάλι άρθρο για την Γέφυρα, τονίζοντάς το στην πρώτη σελίδα με τίτλο «Πρέπει να θυσιαστεί νάρκισσος για να στεριώσει το γεφύρι Καρδίτσα – Αγρίνιο»… Το άρθρο έγραψε ο δημοσιογράφος Γιάννης Κολλάτος.
● Στις 16.10.2017 έγινε έγγραφη ερώτηση προς την Π. Ε. Καρδίτσας (αφού δεν λάβαμε ακόμα απάντηση στο από 21.2.17 υπόμνημά μας) με το ερώτημα… «…παρακαλούμε θερμά δώστε μας μια απάντηση στο υπόμνημα το οποίο σας επισυνάπτουμε και πάλι…». Δυστυχώς και πάλι δεν ήρθε απάντηση.
● Στις 25.6.2018 εστάλη νέο Υπόμνημα με θέμα «Ολοκλήρωση Παραμεγδόβιας οδικής σύνδεσης Αγρινίου – Καρδίτσας»… που το υπογράφουν αυτή τη φορά 42 Πρόεδροι Συλλόγων και Κοινοτήτων… και αποφασίστηκε αυτή τη φορά να δημοσιευτεί και στις εφημερίδες…
    
    ●  Σύλλογος  Μαυρομμάτας  Ευρυτανίας  και  εφημερίδα «Η  Φωνή  της  Μαυρομμάτας»
         και   
     ● Εξωραϊστικός  &  Μορφωτικός  Σύλλογος  Νεράϊδας  Καρδίτσας  και  εφημερίδα  «Τα  Χρονικά  της  Νεράϊδας  - Δολόπων» 
 

Βαθμολογήστε το άρθρο: 
Average: 3.5 (2 votes)

Μεγέθυνση Κειμένου

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%